Katės transportavimas / grįžimas namo

 

Jvc Kaciu Klinika Logo
Gold
Isfm

 

KLIENTO IR KATĖS PARUOŠIMAS VIZITUI VETERINARIJOS KLINIKOJE

Skyrus laiko pratinant katę keliauti ir būti apžiūrimai, galima sumažinti veterinarijos vizitų stresą. Klinikos personalas ir klientas gali drauge aptarti strategijas, paruošiančias katę teigiamai veterinarinei patirčiai. Jei įmanoma, veterinaras ir (arba) klientas turėtų:

  • Konsultuotis su gyvūnų elgsenos ekspertais. Specialistai šeimininkui visada padeda geriau suprasti savo augintinį, duodą patarimų, kaip teisingai jį prižiūrėti ar pratinti prie nepažįstamos aplinkos ir žmonių.
  • Imituoti klinikinę apžiūrą namuose. Nesukeliant per daug streso, žaidimo forma, galima pratinti katę prie įprastos apžiūros klinikoje. Galima pasitelkti mėgstamus žaislus, skanėstus ar švelnų glostymą. Jeigu katė jaučiasi patogiai, galime prašyti duoti leteną, apžiūrėti ausis, imituoti nagų kirpimą, švelniai pražiodinti ir apžiūrėti burną, atlikti fizinę apžiūrą, glostant kūną ir švelniai spaudžiant kojų raumenis bei sąnarius.
  • Pratinti katę prie transportavimo narvo ar nešyklės. Nuo ankstyvo amžiaus vertėtų pratinti augintinį prie kelionių narve. Tam gali padėti neilgi, bet dažni pasivažinėjimai automobiliu.
  • Nenaudoti prievartos. Vizito klinikoje dieną, vertėtų pasilikti laiko, bei neskubant skatinti katę savarankiškai įlipti į transportavimo narvą arba nešyklę.
  • Atsivežti daiktą, kuris turi pažįstamą kvapą. Augintinis jausis ramiau, kai nuolat jaus savą, pažįstamą kvapą. Tai gali būti mėgstamas žaislas ar užtiesalas, ant kurio katė ilsisi.
  • Informuoti veterinarijos gydyklą iš anksto. Jeigu katė yra labai jautri ir stipriai reaguoja į nepažįstamus žmones. Klinikos personalas gali iš anksto rezervuoti atskirą, ramią apžiūros patalpą.
  • Suprasti savo stresą ir nerimą. Jeigu šeimininkas vizito metu išlieka ramus ir neparodo savo susirūpinimo ar nerimo, katė taip pat reaguoja daug paprasčiau.
  • Išlikti pozityviam. Klinikoje reikėtų sekti katės elgesį, nekelti balso, skatinti katę skanėstais ar glostymu.

Jeigu leisime jautriajam augintiniui jaustis pasislėpusiu, pavyzdžiui, naudojant rankšluostį ar nešyklę, tai veterinarui palengvins darbą su Jūsų kate.

 

GRĮŽIMAS NAMO

Grįžus namo, katė su savimi parsineša nepažįstamų kvapų ar medžiagų (pleistrai, tvarsčiai, kvapas po anstezijos). Kitos, namuose augančios katės gali ne iš karto atpažinti savo šeimos narį, priešingai, jį pulti. Būtina pasiteirauti kliento, ar anksčiau namuose yra buvę panašių atvejų. Kad išvengtume šių problemų, klientui verta duoti keletą patarimų.

  • Prašykite kliento atsinešti daiktą, kuris kvepia namais, kuomet jis palieka arba atsiima gyvūną iš klinikos.
  • Rekomenduokite naudoti sintetinius feromonų analogus namuose, bei jas išpurkšti narvelį ar nešyklę 30 minučių iki panaudojimo.
  • Grįžus namo, neskubinti katės sąveikos su kitomis katėmis. Laikinai maitinti kates atskirose vietose ar kambariuose.

Jeigu agresijos tarp kačių praeityje nebuvo, tai :

  • Grįžę palikite katę narve ir stebėkite kaip į ją reaguoja kitos namuose augančios katės. Jeigu katės neruzgia, nešnypščia palikite jas dar 10-15 minučių kartu.
  • Išleiskite katę iš narvo bei leiskite pabūti su kitomis katėmis. Stebėkite jų reakciją ir tarpusavio sąveiką. Jeigu matote kylančių agresijos požymių, nedelsiant nukreipkite juos, žinoma, jas atskirkite.

Jeigu išvardyti patarimai neveikia :

  • Grįžusią katę atskirkite nuo kitų kačių, kitame kambaryje, bent parai.
  • Jeigu problema neišsisprendžia per tris dienas, klientui vertėtų susisiekti su veterinarijos gydytoju. Jis gali paskirti preparatų, mažinančius agresijos apraiškas. Galima išvengti panašių problemų, jeigu į veterinarijos gydyklą atsivežtumėte du katinus, tokiu atveju, jie kartu parsivežtų svetimo kvapo.
  • Kokybiškos veterinarinės paslaugos turi daug įtakos kačių sveikatai bei gerovei.
  • Kliento pasitikėjimas klinikos personalu bei teikiamomis paslaugomis neša abipusę naudą.
  • Klinikos personalo profesionalumas leidžia efektyviau teikti gydymo paslaugas.
  • Laikantis gana paprastų rekomendacijų vizito klinikoje metu, galime išvengti stresinių situacijų.

 

  • Russian
  • English
  • Lithuanian